Canticorum se tentokrát vydalo na dlouhou cestu. Přijalo pozvání pana Davida Pitlacha, sbormistra smíšeného pěveckého sboru Karla Němečka, aby se zúčastnilo v pořadí 19. Moravskokrumlovského setkání pěveckých sborů na zámku v Moravském Krumlově. A že o jeho přítomnost skutečně stál, dokazoval nejen při úvodních domluvách termínu (který si mělo zvolit právě Canticorum), ale také perfektním zajištěním ubytování, stravy, doprovodným programem, atd.
Soňa Jíchová, pondělí 25. června 2012
Magazín > Sborový život
Pěvecký sbor Canticorum
Canticorum mělo tu čest celý tento koncert zahájit sérii vystoupení Moravskokrumlovského setkání pěveckých sborů a k této příležitosti vybrala sbormistryně Anastázie Šourová blok skladeb Moravských dvojzpěvů z díla Antonína Dvořáka. Tou úplně první, která nechala rozběhnout prsty vynikající klavíristky Evy Vimrové po klaviatuře piána, byla „Dyby byla kosa nabróšená“, následovalo „Slavíkovský polečko malý“, „Holub na javoře“ a „V dobrym sme se sešli.“ Poté Canticorum na chvíli oněmělo diváky čtyřmi skladbami autora Zdeňka Lukáše, mezi nimiž byla také jedna nově nastudovaná, Dona nobis pacem, která měla koncertní premiéru. Blok klasické hudby v podání Canticora zakončovaly lidové písně „Na horách“, „Město Litoměři“ a „Už ho vedou, Martina“.
Nastal čas přenechat čestné místo v sále malým zpěváčkům z pěveckých sborů Berušky a Sluníčko zdejších mateřských školek, kteří zazpívali „Co schází jaru“, „Slunéčko sedmitečné“, „Jdu cestou necestou“, „Draka bolí zub“ a řadu dalších písniček, které rozněžnily všechny přítomné a vyloudily úsměvy na jejich tvářích.
Pěvecký sbor Cantilena v čele se sbormistrem Stanislavem Kamínkem přednesla písně lidové, v úpravách F. Šauera, B.Omáčky či dačického skladatele V.Fuky.
David Pitlach vybral pro svůj sbor jako zahajovací skladbu Gloria Et Honore od W.A.Mozarta a od stejného autora zazněla také Veritas Mea. Zazněly však také skladby lidové anebo spirituál Siyahamba. Sbormistr i zpěváci opět dokázali, že se jedná o sbor kvalitní, s dlouholetou tradicí a zkušenostmi nejen z domácího prostředí ale také ze zahraničí.
Stejně jako úvod patřil i závěr celého koncertu smíšenému pěveckému sboru Canticorum. To nastoupilo tentokrát v typických zelených tričkách, sbormistryně samozřejmě v červeném. Objevila se však ještě jedna barva, bílá, a to zcela nově, pro talentovaného mladého beatboxera Jana Melichara z Prahy. Ten nahradil prázdné místo po skupině beatboxerů, kteří ukončili s Canticorem svou spolupráci již v březnu 2011. Se sborem nacvičoval teprve krátce, ale na jeho výkonu se to v žádném případě neodrazilo a předvedl, že je ve svém oboru opravdu špičkou, protože jak jinak by dokázal sám zvládnout to, co předtím dělali hned tři? Dokázal to však hned první skladbou Stand By Me - Beautiful Girl a po ní hned všemi následujícími. Canticorum tak rozjásalo posluchače nejen osvědčenými The Lion Sleeps Tonight, Africa či v loňském roce zařazenou skladbou Lazy Song, ale také ještě úplně „horkými novinkami“ Back For Good , They Don´t Care About Us, Bumble Bee či znovu oprášenými My z Kačerova a Barbara Ann. Pro nezasvěcené je nutné ještě zmínit jeden zcela zásadní fakt - všechny popové skladby jsou sice převzaté, ale zároveň převlečené do nového kabátku, který jim vytváří sama sbormistryně a Petr Šolc, mistr zvuku Plzeňského Velkého divadla. Konečný lesk jim pak bezesporu dodává choreografie a skvěle sesynchronizované pohyby celého sboru.
Co dodat závěrem? Snad jen útržky konverzace z prostředí rautu, připraveném po koncertě v rytířském sále zámku, kde se někteří zúčastnění domáhali, aby členové Canticora vyřídili pozdravy na konzervatoři v Plzni, když jsou tím „konzervatorním sborem“. Nechtěli věřit, že to, co právě slyšeli, byl výkon zcela amatérského pěveckého sboru, kde někteří členové neznají ani noty…
Plzeň (Plzeňský kraj) – zal. 1998
smíšený sbor
© Unie českých pěveckých sborů, 2003-2024
Publikování nebo šíření obsahu bez předchozího souhlasu je zakázáno. Za obsah textů odpovídají jejich autoři.