Myšlenka podpořit nějakým způsobem oběti přírodní katastrofy v Asii vznikla spontánně mezi pražskými sbory hned na počátku ledna tohoto roku. Zprvu se přemýšlelo o zvláštní finanční sbírce mezi členy sborů, záhy se však ukázalo, že aktivity tohoto druhu jsou již velmi dobře organizovány např. Červeným křížem, Českou katolickou charitou i různými nadacemi. Proto se zpěváci rozhodli, že podpoří způsobem sobě nejvlastnějším a to uspořádáním benefičního koncertu. Pro tento záměr se jim podařilo získat vedení Unie českých pěveckých sborů a Římsko-katolickou farnost u svaté Ludmily v Praze 2. Záštitu nad koncertem převzal starosta Městské části Praha 2 Mgr. Michal Basch.
Gabriela Levá, pondělí 24. ledna 2005
Magazín > Sborový život
Kostel sv. Ludmily na pražském Náměstí Míru.
Ignaz Wiradi / Wikimedia Commons
Benefiční koncert se uskutečnil v neděli 23. ledna 2005 večer v kostele sv. Ludmily na Náměstí Míru. Za hojné účasti publika na něm vystoupil dětský pěvecký sbor Rolnička pod vedením sbormistra Karla Virglera a dívčí pěvecký sbor Cantarina (sbormistryně Darina Nováková), charitativní záměr svým vystoupením podpořil i náš přední varhanní virtuos Pavel Černý.
V programu zazněla mše Leo Delibese, zajímavá a velmi promyšleně interpretovaná Legenda h moll Josefa Kličky, černošské duchovní písně a spirituály a v závěru několik známějších skladeb Petra Ebena, W. A. Mozarta a Camilla Saint-Saënse. Úvodem promluvil duchovní správce farnosti sv. Ludmily P. Gereon T. Biňovec a poděkoval návštěvníkům koncertu za jejich zájem a finanční příspěvky, které na dobročinný účel věnovali.
Tento benefiční koncert byl první letošní akcí festivalu Musica Coniuncta Pragensis. Festival byl zahájen v loňském roce, za podpory Městské části Prahy 2 a Nadace Fr. Augustina Urbánka, jej pořádá Unie českých pěveckých sborů ve spolupráci s Římsko-katolickou farností u kostela sv. Ludmily a dalšími subjekty. V rámci festivalu se posluchačům představilo již několik hudebních souborů z Prahy, Středočeského a Západočeského kraje. Velmi rozmanitý repertoár, který na koncertech zazněl, zasahoval od renesančních skladeb přes vokálně-instrumentální duchovní dílo Antonína Dvořáka až po černošské spirituály a hudbu soudobou.
Praha (Hlavní město Praha) – zal. 2004
ženský sbor
Hlavní město Praha – zal. 1978
sborová škola
© Unie českých pěveckých sborů, 2003-2024
Publikování nebo šíření obsahu bez předchozího souhlasu je zakázáno. Za obsah textů odpovídají jejich autoři.