Pražský filharmonický sbor opět v Izraeli

Od 8. do 18. dubna 2019 se Pražský filharmonický sbor společně se svým hlavním

sbormistrem Lukášem Vasilkem vydal na turné do Izraele, kde se představil celkem na šesti

koncertech ve dvou městech, Tel Avivu a Haifě. Sbor je již tradičním partnerem Izraelské

filharmonie při uvádění velkých děl, a to již od roku 1993, kdy zde vystoupil poprvé ve

Verdiho Requiem (dir. Zubin Mehta).



filharmonický sbor, úterý 30. dubna 2019
Magazín > Sborový život

Pražský filharmonický sbor

Pražský filharmonický sbor / Pražská filharmonie

Během tohoto desetidenního turné v jeho podání, tentokrát pod taktovkou Manfreda Honecka, hudebního ředitele Pittsburského symfonického orchestru, zazněla nejrozsáhlejší skladba Johannesa Brahmse Německé requiem. Pražský filharmonický sbor toto dílo v Izraeli již jednou uvedl, a to v červenci roku 2000 pod taktovkou Zubina Mehty. S ním a s Izraelskou filharmonií se setkají ještě letos v září na festivalu Dvořákova Praha.

Ohlasy z izraelských médií:

…„Ale, se vší úctou k Mieczyslawu Weinbergovi, přišli jsme na tento koncert poslouchat Brahmse. "Německé requiem" je jedním z mých nejoblíbenějších děl ve vokálním repertoáru a podle toho byla vysoká i očekávání. Většinou se naplnila… Německé requiem je z velké části psáno pro sbor, takže kvalita sboru určuje konečný výsledek. Opět zde hostuje Pražský filharmonický sbor, jenž je již stálým hostem filharmonie v Auditoriu Charlese Bronfmana. Je to profesionální sbor vysoké kvality, s mocnými, precizními a krásnými hlasy (včetně mužských sekcí, které v izraelských sborech bývají nejslabším článkem). S výjimkou menších problémů v nuancích německé dikce, to byl vynikající výkon sboru, který bylo snadné si užít.“

Omer Shomroni, Opus magazine 13/4/2019

„Manfred Honeck společně s Izraelskou filharmonií a Pražským filharmonickým sborem oživili partituru Brahmse v celé její kráse, hloubce a pronikavosti. Gesta rakouského dirigenta byla jemná a vznešená, výrazná a harmonická. Sólové party velice důstojně zazpívané korejskou sopranistkou Sunhae Im a čínským basbarytonistou Shenyang v doprovodu Pražského filharmonického sboru velice citlivě přistupovaly k Brahmsovu textu; vynikající pěvci vzdáleni jakékoli rétorické domýšlivosti okouzlující hrou tónů přesvědčili, že útěcha určitě přijde a „vaše srdce se zaraduje“. Co bylo ještě pozoruhodné, že sice sedmá část byla označena jako Solemn, ale vůbec nebyla slavnostní, ba naopak – byla prosvětlená hledaným příslibem blaženosti.“ A moje srdce se radovalo.“

Online magazín Culbyt 14/4/2019


Publikování nebo šíření obsahu bez předchozího souhlasu je zakázáno. Za obsah textů odpovídají jejich autoři.

O nás   Kontakty   Inzerce   Podmínky užívání   Cookies

Časopis Cantus   Festa academica   czech-choirs.eu (en)